دنیای تکنولوژی, مینی کامپیوتر

نسل جدید کامپیوترهای کوچک اینتل NUC 11

کامپیوتر کوچک اینتل نسل 11

بررسی و معرفی INTEL NUC 11th Gen

کوچولوی قدرتمند در راه است…!!!

اینتل به تازگی 4 محصول از رده مینی پی سی های NUC خود را در دو دسته Mini Pc kit و Compute Element مبتنی بر پردازنده های نسل 11 ، معرفی کرده است که در ادامه به بررسی مدل های دقیق این کامپیوترهای کوچک و تفاوت آنها می پردازیم.

پردازنده های Intel Core 11th از سپتامبر گذشته معرفی شدند و طراحی شده اند تا فراتر از کامپیوترهای کوچک برای مصارف لپ تاپ و غیره استفاده شوند، این پردازنده ها با نام تجاری Tiger Lake بر اساس فناوری ده نانومتری “Intel 10nm SuperFin” ساخته شده اند. پردازنده های هوشمدند نسل 11 ، سه موتور محاسبه شده را بر روی یک سیستم بر روی تراشه (SoC) ترکیب می کنند، این CPU مجهز به پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe با توانایی خروجی 4 نمایشگر و Intel Gaussian و شبکه شتاب دهنده مبتنی بر کاهش نویز و مصرف کم انرژی میباشد. برای اتصالات و شبکه نیز از تکنولوژی های PCIe Gen 4 ، Thunderbolt 4 و Wi-Fi 6 بهره می برند.

با کامپیوتر کوچک اینتل NUC جدید ملاقات کنید…

در اینجا 4 عضو جدید خانواده Intel NUC وجود دارد:

  • NUC 11 Enthusiast

این مدل مینی کامپیوتر با نام رمز Phantom Canyon  جزء سری Gaming محسوب میشود و برای محاسبات سنگین، گرافیکی، بازی و تولید محتوا طراحی شده است. این سری هم در نسخه کیت و هم در نسخه مینی پی سی کامل ارائه شده است.

زیر قاب اینتل ناک سری Phantom Canyon یک پردازنده قوی اینتل core i7 نسل 11 با کد Core i7-1165G7 , به همراه گرافیک مجزای Nvidia Geforce RTX 2060 با 6 گیگ حافظه از نوع GDDR6 وجود دارد. همچنین پشتیبانی از حافظه رم تا 64 گیگابایت با درگاه DDR4-3200 و پورتهای Thunderbolt در جلو و عقب دستگاه، به شدت به جذابیت این کامپیوتر کوچک اما قدرتمند می افزاید.

یک گزینه جالب این کامپیوتر کوچک اینتل داشتن شارژر بی سیم است، یک دستگاه سازگار با Qi را روی درب آن قرار دهید تا باتری آن به صورت بی سیم شارژ می شود.

مدلهای این سری:

NUC 11 Enthusiast Models: NUC11PHKi7C / NUC11PHKi7CAA

intel Phantom Canyon

 

  • NUC 11 Pro

این مینی کامپیوتر با نام تجاری Tiger Canyon برای تجارت، محاسبات مهم ، استفاده در شرکتها و راهکار یکپارچه ارتباطی در نظر گرفته شده است که به طوری کل جزء دسته Business قرار میگیرند. این دستگاه همچنین از نمایشگرهای Hi-Def 8K پشتیبانی می کند. همچنین این Mini PC به صورت کیت ، برد و سیستم کامل توسط اینتل تولید شده است.

این NUC گزینه هایی از 3 پردازنده را ارائه می دهد: 11th gen Intel Core i3, i5 or i7 که مدل i5 &  i7 هر دو شامل گرافیک Intel Iris Xe هستند، در حالی که i3 مجهز به گرافیک Intel UHD  میباشد. این سیستم می تواند تا 64 گیگابایت حافظه داشته باشد و پورت  Thunderbolt را در جلو و عقب مینی پی سی ارائه می دهد. یک ویژگی خاص برای کاربران تجاری، lan دوگانه سیستم است، همانطور که عکس زیر نشان می دهد مدل های تین کلاینت و کامپیوترهای کوچک که پسوند OL دارند به شما 2 پورت از  Intel i255-LM 2.5 Gbps Ethernet میدهدند.
** GBPS: مخفف گیگا بایت بر ثانیه   /    ** Etherne: شبکه اتصال محلی

سری PRO به علت داشتن پورتهای بیشتر، به اندازه 4 میلیمتر از مدل های اینتل ناک دیگر ضخیم تر است.

 

کامپیوترهای کوچک اینتل سری tiger canyon

 

NUC11TNHi3 / NUC11TNHi5 / NUC11TNHi7

NUC11TNHi30P / NUC11TNHi50W / NUC11TNHi70Q

NUC11TNHi30L / NUC11TNHi50L / NUC11TNHi70L

NUC11TNHv5 / NUC11TNHv7

NUC11TNHv50L / NUC11TNHv70L

 

کامپیوترهای کوچک اینتل سری پرو تایگر کنیون

 

 

  • NUC 11 Performance

در حال حاضر آخرین تولید مینی کامپیوتر NUC ، نسل 11 میباشد که سری NUC 11 Performance با نام تجاری Panther Canyon توسط اینتل با پردازنده های Core i3-1115G4,Core i5-1135G7 و Core i7-1165G7 عرضه شده است. مانند همیشه در این ابعاد کوچک پورتهای لازم، دو عدد Thunderbolt ، سه عدد USB Type-A ، دو عدد USB Type-C ، یک پورت شبکه 2.5 گیگابیت و WIFI 6 تعبیه شده است.

Panther Canyon با پردازنده های جدید نسل 11 و پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 پرسرعت با باس 3200 ، آنقدر کوچک است که در حین ارائه عملکرد بالا ، می توانید در هر کجای محل کار و خانه آن را قرار دهید. ترکیبی از Intel Iris Xe Graphics ، Thunderbolt ™ 3 ، DisplayPort و قابلیت HDMI امکان تجربه بصری بهینه در حداکثر چهار نمایشگر 4K را فراهم می کند. Canyon Panther ترکیبی منحصر به فرد از عملکرد فرماندهی ، گرافیک همه جانبه ، اتصال سریع و انعطاف پذیر و نوآوری هایی مانند شارژ بی سیم ، کنترل از راه دور و کنترل صدا را ارائه می دهد.

این کامپیوتر کوچک برای مصارف اداری و خانگی با عملکرد بالا حتی مناسب بازی های آنلاین و استریم فیلم و موزیک نیز میباشد. هر یک از Mini Pc های کاملاً پیکربندی شده ما یک نقطه شروع عالی برای تقویت تکنولوژی خانه یا محل کار شما است.

 

NUC11PAHi3  /  NUC11PAHi5  / NUC11PAHi7

مینی کامپیوتر اینتل نسل 11

 

  • NUC 11 Compute Element

این کامپیوتر کوچک ماژولار اینتل با نام رمز Elk Bay بسیار طراحی جالب و شگفت انگیزی دارد که به صورت مجزا قسمت پردازنده و GPU مانند یک رم به شاسی یا باکس دیگری به نام Intel NUC Chassis Elements اسمبل میشود تا تشکیل یک مینی کامپیوتر ماژولار حرفه ای بدهد. میتوان از موارد مصرف به محاسبات و برای فروش به سازندگان سیستم های خاص اشاره کرد. این اساساً یک بلوک با ساختاری پیمانه ای است که به شما کمک می کند مشکلات مشتری را به راحتی برطرف کنید.

با وجود ابعاد کوچک 65* 95 *95 میلی متر (تقریباً 2.6 * 3.7 اینچ)، به شما قدرت یک رایانه شخصی با سازه داخلی و در دسترس بودن l/o های مختلف برای آسان کردن سفارشی سازی و شخصی سازی میدهد. این عنصر محاسباتی نیاز به ماژولی مانند Intel NUC Chassis دارد. گزینه های پردازنده برای Elk Bay شامل i3، i5 و i7 Intel Core ، مدل های سلرون؛ و vPro و i5.i7  است. همچنین شما می توانید حافظه حداکثر 16 گیگابایت ، پشتیبانی از اتصال Thunderbolt 4 و گرافیک Intel – Intel Iris Xe برای i5 و i7 و Intel UHD برای i3 و Celeron دریافت کنید.

 

Intel® NUC 11 Compute Element CM11EBi38W

Intel® NUC 11 Compute Element CM11EBi58W

Intel® NUC 11 Compute Element CM11EBi716W

کامپیوتر ماژولار اینتل المنت intel nuc element

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید