تین کلاینت

ارزانترین تین کلاینت

ارزان ترین تین کلاینت

ارزان ترین تین کلاینت

افزایش تقاضا برای استفاده از سیستم‌ها و شبکه‌های کامپیوتری مختلف موجب افزایش مدل‌های موجود در بازار شده است. تین کلاینت یکی از این مدل‌ها است که به دلیل برخورداری از مزایا و امکانات گوناگون، توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. مهمترین مزایای تین کلاینت کمک به صرفه‌جویی در هزینه‌های کاربر و قیمت پایین تین کلاینت در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مثل کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ است.

با این وجود باز هم افراد بسیاری به دلایل شخصی خرید تین کلاینت ارزان قیمت را ترجیح می‌دهند. البته قیمت پایین این دستگاه‌ها به معنای کیفیت پایین نیست و کاربرد و عملکرد مفید خود را حفظ کرده است. به همین دلیل در این مطلب به معرفی و بررسی ارزان ترین تین کلاینت ها خواهیم پرداخت. در نتیجه با بهره‌گیری از این اطلاعات می‌توان بهترین انتخاب و تصمیم‌گیری را از میان نمونه‌های اقتصادی تجربه کرد.

تین کلاینت ارزان برای چه کسانی مناسب است؟

تین کلاینت ارزان برای چه کسانی مناسب است؟به طور کلی کاربردهای تین کلاینت شامل موارد گوناگونی می‌شود. از این رو برای افراد و کاربران بسیاری مناسب خواهد بود. البته در مقابل بعضی از مدل‌های تین کلاینت ارزان به دلیل ساده بودن و پردازش به نسبت سبک‌تر نمی‌تواند برای تمامی کاربران مناسب باشد.

در مجموع انواع تین کلاینت در ۳ نوع تقسیم‌بندی می‌شود و شامل تین کلاینت حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و ساده است. مدل‌های ارزان قیمت در هر ۳ مدل موجود هستند و تنها باید با در نظر گرفتن مشخصات دستگاه، نوع مورد نیاز را از میان آن‌ها انتخاب کرد.

البته برای مثال می‌توان تین کلاینت ارزان را برای چنین افرادی مناسب دانست:

  • کاربران با امور و استفاده روزمره می‌توانند عملکرد مطلوبی را از تین کلاینت ارزان دریافت کنند.
  • بسیاری از نمونه‌های ارزان ترین تین کلاینت از جمله تین کلاینت HP T630 دارای قابلیت کارکرد ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته است. در نتیجه برای کسانی مثل نگهبانی‌ها که نیازمند کارایی در طولانی مدت هستند، مناسب خواهد بود.
  • ارزان ترین تین کلاینت ها برای کسانی که می‌خواهند به جهت مصارف ساده مثل تماشای فیلم و سریال، تین کلاینت بخرند، گزینه بسیار مناسبی است .
  • تعدادی از نمونه‌های ارزان قیمت برند اچ پی دارای قابلیت استفاده در حالت زیروکلاینت هم هستند. به همین دلیل برای بعضی از ادارات، سازمان‌ها، مراکز آموزشی و موارد مشابه می‌توانند انتخابی درست باشند.
  • همچنین کسانی که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌ها، اشغال فضای کمتر، کاربری ساده و امنیت و سرعت بالا هستند، می‌توانند از ارزان ترین تین کلاینت ها استفاده کنند.

مجموعاً به دلیل قابلیت نصب ویندوز بر روی تین کلاینت، برای بسیاری از افراد مطلوب واقع می‌شوند. همچنین از آنجایی که اغلب نمونه‌های تین کلاینت ارزان قیمت به خصوص مدل‌های اچ پی دارای ویندوز اورجینال هستند، مشکلاتی مثل هنگ کردن و ویروسی شدن در آن‌ها وجود ندارد. در نتیجه کارایی قابل توجهی برای این افراد خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: تین کلاینت چیست؟

معرفی ارزان ترین تین کلاینت ها

اگرچه شاید مدل‌های متنوعی از تین کلاینت ارزان در بازار وجود داشته باشد، اما نمی‌توان به تمامی آن‌ها اعتماد کرد. به همین دلیل باید با بهترین نمونه‌های آن آشنا شد تا در نهایت مدلی با‌کیفیت و مرغوب را تهیه نمود. در نتیجه ۷ نمونه برتر در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

تین کلاینت HP T420

اولین مورد از لیست ارزان ترین تین کلاینت ها متعلق به برند اچ پی است. تین کلاینت HP T420 نسبت به بسیاری از نمونه‌های مشابه ارزان‌تر می‌باشد و از سخت‌افزار قابل توجهی برخوردار است. این محصول کوچک و سبک در حالت زیرو کلاینت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس با این وجود از پروتکل‌های معروف Citrix ICA، Citrix HDX و PCoIP  پشتیبانی می‌کند.

این سیستم به صرفه از ۲ مانیتور پشتیبانی می‌کند و کیفیت تصویر با رزولوشن Full HD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پردازنده آن از نوع دو هسته‌ای و مدل AMD G-Series GX-209JA است. همچنین چندین پورت کاربردی، نداشتن فن و پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD از سایر خصوصیات مهم است. با توجه به این موضوع، تین کلاینت HP T420 برای ادارات، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، مؤسسات، فروشگاه‌ها، مراکز درمانی و بانک‌ها کاربرد دارد.

تین کلاینت HP T520

تین کلاینت HP T520تین کلاینت T520 از برند اچ پی یکی از پرچمداران بازار به حساب می‌آید. این مدل علاوه بر بهره‌مندی از قیمت مقرون به صرفه، دارای خصوصیات مثبت و مزایای چشمگیر است. همچنین با وجود برخورداری از ویندوز اورجینال به صورت پیش فرض، قابلیت نصب سایر نسخه‌های ویندوز بر روی آن وجود دارد. این دستگاه محبوب از پردازنده دو هسته‌ای مدل AMD Dual-Core GX-212JC بهره‌مند است. همچنین هارد پرسرعت ۳۲ گیگابایتی و ۴ گیگابایت ‌رم DDR3 در کنار پردازنده با‌کیفیت باعث عملکردی کم‌نظیر شده‌اند. البته هارد تین کلاینت HP T520 با مدل SSD M.2 دارای قابلیت ارتقاء تا ۲۵۶ گیگابایت است.

از سایر امکانات چشمگیر این دستگاه می‌توان به قابلیت استفاده در حالت زیروکلاینت اشاره کرد. در نتیجه امکان تهیه هر دو سیستم با یک هزینه کم در یک دستگاه وجود دارد. قابلیت تبدیل این تین کلاینت به زیروکلاینت بسیار آسان است و به راحتی انجام می‌شود.

همچنین تین کلاینت T520 اچ پی از ۳ مانیتور به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و کیفیت تصویر Ultra Full HD  را در اختیار کاربران می‌گذارد. البته با وجود این مزایا مصرف برق آن بسیار پایین است. در نتیجه برای مراکز و ادارات گوناگونی مفید واقع خواهد شد.

تین کلاینت HP T610

به عنوان یکی از بهترین مدل‌های تین کلاینت ارزان قیمت باید HP T610 را نام برد. این دستگاه مثل معدود نمونه‌های دیگر برند اچ پی در دو حالت تین و زیروکلاینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه از انواع پروتکل‌های Citrix ICA ،Citrix HDX، PCoIP، Remote FX، Xen desktop و Microsoft RDP پشتیبانی می‌کند.

زمانی که این کامپیوتر پرطرفدار در حالت زیروکلاینت و با استفاده از پروتکل‌ها به سرور مرکزی اتصال می‌یابد‌، سرعت بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد. در نتیجه برای استفاده در ادارات و محیط‌های کاری مشابه انتخاب عالی به حساب می‌آید. ضمناً مدیریت دستگاه و کاربر در این حالت بسیار آسان خواهد بود.

تین کلاینت T610 اچ پی دارای ۴ پورت USB.02 و ۲ پورت USB.03 است و همراه با آن از درگاه‌های لازم برای میکروفون و هدفون برخوردار می‌باشد. در ضمن قابلیت پشتیبانی از ۲ مانیتور به طور همزمان و ارائه کیفیت Ultra Full HD از نقاط عطف این ارزان ترین تین کلاینت است.

به عنوان بهترین خصوصیت این تین کلاینت می‌توان گفت در زمان استفاده در حالت زیروکلاینت برای پردازش‌های سنگین مثل امور گرافیکی و طراحی سه‌بعدی گزینه مناسبی خواهد بود.

تین کلاینت HP T430

تین کلاینت HP T430تین کلاینت اچ پی مدل T430 از دیگر موارد ارزان ترین تین کلاینت است که برای کنترل و مدیریت دمای دستگاه از سیستم یا تکنولوژی مدیریت حرارتی بهره‌مند است. از جانبی دیگر به دلیل اندازه بسیار کوچک و مجهز بودن به براکت مخصوص، امکان نصب آن بر پشت مانیتور کاربر به وجود آمده است.

این نوع از ارزان ترین تین کلاینت دارای پردازنده N4000 اینتل است که برای انجام امور ساده و روزمره کارایی مفیدی دارد. در ضمن از حافظه رم DDR4 نوع M.2 پشتیبانی می‌کند که به دلیل بهبود سرعت یکی از نقاط عطف دستگاه محسوب می‌شود.

تین کلاینت ارزان قیمت HP T430 از قابلیت پشتیبانی ۳ مانیتور همزمان برخوردار است. از این دستگاه می‌توان کیفیت تصویر K4 دریافت کرد و در کنار آن به اسپیکرهای داخلی مجهز می‌باشد.

در صورت استفاده از این مدل ارزان ترین تین کلاینت در حالت زیروکلاینت، پروتکل‌های PCoIP، RDP، ICA و HDX را پشتیبانی می‌کند. از طرفی مصرف برق بسیار پایین و حدود ۴۵ وات آن به صرفه‌جویی در انرژی کمک خواهد کرد.

تین کلاینت HP T620

تین کلاینت اچ پی T620 آخرین نمونه از ارزان ترین مدل‌های برند اچ پی است. این دستگاه از دیگر مدل‌های قابل انعطاف با قابلیت استفاده در حالت زیروکلاینت می‌باشد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کاربران می‌شود. پس انواع پروتکل‌های Citrix ICA ،Citrix HDX، PCoIP، Remote FX، Xen desktop و Microsoft RDP را پشتیبانی می‌کند.

در این تین کلاینت ارزان مثل سایر مدل‌ها از قطعه فن استفاده نشده است تا از ایجاد آلودگی صوتی جلوگیری شود. همچنین از دو هارد 2.5 اینچی ساتا و M.2 SSD پشتیبانی می‌کند تا کاربران هنگام استفاده از آن تجربه بهتری را رقم بزنند.

تین کلاینت نت کامپیوتر NT-N2830-B

تین کلاینت نت کامپیوتر NT-N2830-B یکی از مدل‌های ارزان، پرکاربرد و باکیفیت است که به عنوان مینی پی سی یا مینی کامپیوتر صنعتی هم شناخته می‌شود. این دستگاه به چندین پورت یا درگاه کاربردی USB.03، USB.02، HDMI و VGA مجهز می‌باشد که استفاده کاربران را سهولت بخشیده است. همراه با این موارد خروجی هدفون، ورودی میکروفون و WIFI هم در آن تعبیه شده است.

تین کلاینت نت کامپیوتر NT-N2830-C

تین کلاینت نت کامپیوتر  NT-N2830-Cتین کلاینت ارزان قیمت نت کامپیوتر مدل NT-N2830-C دارای وزن سبک و ابعاد کوچک است و در عین حال از بدنه مستحکم بهره‌مند می‌باشد. به همین دلیل یکی از نمونه‌های مینی کامپیوتر صنعتی به حساب می‌آید که برای کارخانه، اداره، شرکت و سایر مصارف ساده صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نهایت ۷ نمونه مطرح شده با توجه به امکاناتشان، بهترین گزینه برای افرادی است که به دنبال تین کلاینت ارزان هستند. در نتیجه هر فرد با توجه به نیاز و مصارف شخصی می‌تواند از میان آن‌ها مدل متناسب با خواسته خود را انتخاب کند. تنها باید برای خرید تین کلاینت ارزان به فروشگاهی قابل اعتماد مراجعه کرد تا خریدی مطمئن را رقم زد. بهترین فروشگاه برای خرید تین کلاینت، فروشگاه تین سیس است که با برخورداری از تعداد بالایی محصول، می‌تواند نیاز تمامی مشتریان خود را برطرف نماید.

دیدگاهتان را بنویسید