کامپیوتر آماده AlO

آل این وان (All in one) چیست؟

آل این وان چیست

به طور کلی آل این وان (All in one) یک نوع کامپیوتر پرکاربرد است که تمامی قطعات لازم آن در یک مانیتور خلاصه شده‌اند و عواملی مثل کیس‌های کامپیوتر رومیزی در آن حذف شده‌اند. تولید این نوع کامپیوتر مشکلات بسیاری را که در دستگاه‌های قبلی وجود داشتند، از بین برده و به‌طبع مزایای بیشتری به همراه آورده است. در نتیجه با جزئیات بیشتر به این موضوعات خواهیم پرداخت که آل این وان چیست، چه مزایا معایبی دارد، کاربردهای آن چیست و بهترین برندهای تولیدکننده آن کدامند. پس تا انتها با ما همراه باشید.

آل این وان چیست؟

بسیاری از افراد آل این وان ها را نوعی کامپیوتر ترکیبی از ویژگی‌های کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ می‌دانند، به این صورت که از لحاظ ظاهری مشابه کامپیوترهای رومیزی قدیمی یا پی سی (PC) هستند اما از لحاظ جمع‌وجور بودن و امکان حمل به لپ‌تاپ شباهت دارند. در واقع آل این وان که تنها از یک مانیتور باریک تشکیل می‌شود، تمامی کابل‌ها و دستگاه‌های لازم مثل کیس و مانیتور جداگانه را در یک دستگاه خلاصه کرده است. البته این موضوع به معنای کاهش کارایی آن یا حتی توان پایین نیست و می‌توان از آل این وان در زمینه‌های گسترده‌ به‌راحتی و بدون مشکل استفاده کرد.

مواردی مثل ظاهر زیبا، اشغال فضای کمتر و حمل آسان باعث می‌شود تا خیلی از افراد بدون کسب اطلاعات و آگاهی لازم به سراغ این دستگاه‌ها بروند و گاهی با خرید مدل‌های بی‌کیفیت دچار پشیمانی شوند. اما در مقابل کسانی که آل این وان را با بهره‌گیری از اطلاعات کامل خریداری می‌کنند، از مزایای پراهمیت این سیستم بهره‌مند خواهند شد. پس مشخصاً آشنایی با مشخصات به‌ویژه اطلاع از بهترین مارک کامپیوتر آل این وان یک امر ضروری است.

مزایای استفاده از کامپیوتر آل این وان چیست؟

مزایای استفاده از کامپیوتر آل این وان چیست؟آل این وان ها یا کامپیوترهای چند منظوره دارای خصوصیات مثبتی هستند که هر یک به نحوی موجب جذب کاربران به آن‌ها شده‌اند. این مزایا را می‌توان به‌صورت کامل و با جزئیات در ۱۰ مورد نام برد.

  1. ابعاد بزرگتر: به طور معمول لپ‌تاپ‌ها دارای سایزهای مختلف تا ابعاد ۱۷ اینچ هستند اما کامپیوترهای آل این وان در ابعاد بزرگتر از آن هم تولید و عرضه می‌شوند. ابعاد بیشتر مدل‌های کامپیوتر چند کاره در ۲۰ تا ۲۷ اینچ طراحی می‌شود. در نتیجه دسترسی به یک مانیتور HD یا حتی گاهی 4k به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای آن محسوب می‌شود.
  2. امکانات خاص: هر یک از آل این وان ها وابسته به مدل و برند، دارای امکانات ویژه‌ای هستند که گاهاً باعث برتری آن‌ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی یا شخصی می‌شود. این امکانات شامل عواملی مثل دوربین تحت وب، امکان نصب روی دیوار، کنترل از راه دور، جذاب و مدرن بودن، اتصالات بی‌سیم و بلندگوهای داخلی هستند.
  3. اشغال فضای کمتر و نظم بیشتر: آل این وان ها به دلیل نداشتن کیس و تعداد زیادی کابل متصل، فضای کمتری بر روی میز اشغال می‌کنند. در نتیجه نظم بیشتری با آن‌ها به وجود می‌آید که به تمرکز در انجام امور کامپیوتری منجر می‌شود.
  4. مصرف انرژی کمتر: مصرف انرژی هر کامپیوتر، لپ‌تاپ، مینی پی سی و آل این وان تا حدود زیادی به نوع ساخت و مدل آن بستگی دارد اما در مجموع آل این وان ها در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی دارای صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف هستند.
  5. قابل حمل: این کامپیوترهای یکپارچه به دلیل تشکیل شدن از تنها یک مانیتور، می‌توانند به‌راحتی حمل شوند و در جاهای مختلفی قرار گیرند. همچنین تعدادی از آن‌ها دارای باتری هستند که امکان این موضوع را افزایش می‌دهد.
  6. صرفه‌جویی در هزینه‌ها: از آنجایی که با خرید کامپیوتر همه کاره یا آل این وان به خرید مانیتور مجزا نیازی نیست، در هزینه‌ها به میزان چشمگیری صرفه‌جویی می‌شود.
  7. مدل‌های لمسی: آل این وان لمسی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این کامپیوتر است که به مانند ترکیبی از یک تبلت بزرگ با دسکتاپ می‌باشد. در بسیاری از نمونه‌ها کار کردن با این نوع دستگاه نسبت به سایر مدل‌ها از سهولت بیشتری برخوردار است.
  8. کاربری آسان: کاربری این کامپیوترهای چند منظوره به کاربری کامپیوترهای شخصی یا لپ‌تاپ شباهت دارد. به عبارتی در استفاده از آل این وان ها امکان نصب سیستم عامل مایکروسافت ویندوز وجود دارد. در نتیجه برای کسانی که می‌خواهند سیستم قدیمی خود را با آل این وان تعویض کنند، یک کاربری آسان پیش رو خواهد بود.
  9. تنوع بالای سازندگان: برندهای شناخته‌شده و نام آشنای زیادی به تولید کامپیوتر چند منظوره پرداخته‌اند و به‌طبع در این زمینه تنوع کافی برای سلایق متفاوت وجود خواهد داشت.
  10. قابل استفاده برای نیازهای متنوع: کامپیوترهای همه کاره درست مانند کامپیوترهای رومیزی برای مصارف گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس حوزه مصرف آن‌ها دارای گوناگونی قابل‌توجهی است.

تمامی این مزایا نشان‌دهنده ارزش بالای کامپیوتر آل این وان در دنیای پیشرفته امروزی است. از این رو برای اکثر افراد خرید آن یک تجربه کم‌نظیر خواهد بود.

بیشتر مطالعه کنید: مینی پی سی چیست؟

معایب آل این وان (All-In-One) چیست؟

معایب آل این وان (All-In-One) چیست؟اگرچه آل این وان ها از جهات مختلف باعث سود رسانی و منفعت کاربران می‌شوند، اما از جانبی دیگر دارای تعدادی معایب هستند که پیش از خرید باید نسبت به آن‌ها مطلع بود.

  1. توانایی پردازشی: گاهی به دلیل سخت‌افزارهای محدود یا حتی با توان پایین، پردازش‌های خیلی سنگین برای تنها بعضی از کامپیوترهای یکپارچه مشکل است.
  2. محدودیت ارتقاء رم و هارد: در مقایسه با دسکتاپ یا کامپیوترهای رومیزی، ارتقاء رم و هارد دیسک تعدادی از آل این وان ها دارای محدودیت است.
  3. عدم امکان استفاده از دو مانیتور همزمان: با وجود اینکه امکان استفاده همزمان از دو مانیتور برای بسیاری از کاربران اهمیتی ندارد، اما باید نسبت به عدم وجود این مشخصه در کامپیوتر همه کاره مطلع بود. پس در صورت نیاز به پشتیبانی از چند مانیتور، شاید تعدادی از مدل‌های مینی پی سی یا تین کلاینت گزینه مناسب‌تری محسوب شود.
  4. هزینه تعمیرات: به دلایل مختلفی نظیر هماهنگی قطعات آل این وان و گاهی ظرافت آن‌ها در کنار یکدیگر، تعمیرات آن نسبت به پی سی دارای پیچیدگی بیشتری است. در نتیجه هزینه تعمیرات این دستگاه بالاتر خواهد بود.

البته همچنان با وجود این معایب کامپیوتر همه کاره برای مصارف و کاربردهای متعدد از جمله اداری و سازمانی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود.

کاربردهای آل این وان (All-In-One) کدامند؟

از آنجایی که آل این وان یک کامپیوتر کامل است و تمام فاکتورهای ضروری را برای پردازش‌های مختلف شامل می‌شود، زمینه کاربرد و مصارف آن هم دارای طیف گسترده‌ای است. از این رو به عنوان بعضی از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به این استفاده‌ها اشاره کرد:

  • استفاده در ادارات و سازمان‌ها
  • موسسات آموزشی مثل دانشگاه‌ها و مدارس
  • برای مراکز درمانی و کلینیک
  • به عنوان کامپیوتر شخصی
  • برای وب گردی
  • تماشای فیلم با برخورداری از کیفیت بسیار بالا
  • بانک‌ها و آژانس‌های مختلف
  • طراحی و تولید
  • دوربین‌های مدار بسته
  • استفاده به عنوان کامپیوتر خانگی
  • در راستای استفاده برای گیمینگ یا بازی

البته هر یک از این موارد به‌صورت جداگانه کاربردهای بیشتری را پوشش می‌دهند. پس استفاده از یک کامپیوتر آل این وان باکیفیت و کاربردی محدودیتی برای اشخاص مختلف نخواهد داشت.

بیشتر مطالعه کنید: تین کلاینت چیست؟

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان

بهترین مارک کامپیوتر آل این وانخرید کامپیوتر یکپارچه تا میزان چشمگیری به امکاناتی که برند سازنده طراحی و تعبیه می‌کند، بستگی دارد. پس باید در انتخاب بهترین مارک کامپیوتر آل این وان دقت بسیاری به خرج داد.

آل این وان لنوو

بهترین مارک کامپیوتر آل این وان، برند lenovo است. به طور کلی و از جوانب گوناگون می‌توان محصولات این برند را نسبت به سایر برندها برتر شمرد. ویژگی‌های اکثر مدل‌های لنوو به این صورت هستند:

  • پردازنده‌های قوی و پرسرعت اینتل
  • حافظه داخلی مناسب
  • تنوع در تولیدات و مدل‌ها
  • اندازه صفحه نمایش از ابعاد کوچک و مناسب تا بزرگ از جمله ابعاد ۲۳.۸ اینچ
  • شامل مدل‌های لمسی و مالتی تاچ
  • اکثر نمونه‌ها همراه با کیبورد و ماوس
  • وب کم باکیفیت
  • قیمت‌های به صرفه

البته این موارد به نوع آل این وان لنوو بستگی دارد، اما در مجموع عملکرد مفیدی را در اختیار کاربران مختلف قرار می‌دهند.

آل این وان گرین

از دیگر نمونه‌های بهترین مارک کامپیوتر آل این وان، برند گرین می‌باشد که تولیدات مطلوبی را به بازار عرضه کرده است. در مجموع اصلی‌ترین خصوصیات تولیدات این برند در چنین مواردی خلاصه می‌شوند:

  • مدل‌هایی با سایزهای مختلف از جمله ابعاد ۲۱.۵ یا ابعاد ۲۳.۸
  • حافظه داخلی مناسب
  • پردازنده‌های باکیفیت اینتل
  • وزن‌های به نسبت سبک‌تر
  • اکثر مدل‌ها همراه با کیبورد و ماوس وایرلس
  • دارای مدل‌هایی بهره‌مند از صفحه نمایش مات و Full HD
  • دارای بلوتوث داخلی

آل این وان اچ پی

یکی از بهترین برندهای کامپیوتر چند منظوره برند اچ پی است که در زمینه‌های گوناگون از جمله تولید تین کلاینت اچ پی خود را به خوبی ثابت کرده است. آل این وان این سازنده از پرطرفدارترین نمونه‌های موجود در بازار به شمار می‌رود. تعدادی از مشخصات به این ترتیب هستند:

  • تنوع بالا در مدل‌های گوناگون آل این وان اچ پی
  • تنوع قیمت برای بودجه‌های متفاوت
  • دارای پردازنده‌های مختلف اینتل
  • بعضی از مدل‌ها دارای صفحه نمایش لمسی و مالتی تاچ

آل این وان دل

اگرچه در مقایسه با بعضی از برندها، آل این وان دل شامل تنوع کمتری است اما همچنان دارای مدل‌هایی با امکانات ویژه می‌باشد. برخی از امکانات چنین فاکتورهایی را پوشش می‌دهند:

  • قیمت مناسب اکثر مدل‌ها
  • دارای نمونه‌های لمسی و مدرن
  • پردازنده‌های قوی اینتل
  • برخورداری از مدل‌هایی با ابعاد بزرگ و کوچک

البته در نهایت باید توجه داشت که این عوامل تنها گوشه‌ای از مشخصات هر یک از بهترین مارک‌های کامپیوتر همه کاره هستند. به عبارتی نکات مطرح‌شده در خصوص آن‌ها تنها برای یک آشنایی کلی می‌باشند.

بیشتر مطالعه کنید: زیروکلاینت چیست؟

آل این وان برای گیمینگ مناسب است؟

آل این وان برای گیمینگ مناسب است؟در پاسخ به سؤال آیا آل این وان برای گیمینگ مناسب است؟ به طور مختصر باید گفت بله، اما در این راستا انتخاب مدل صحیح شرط است. این مسئله که نمی‌توان هر کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ را برای گیمینگ به کار گرفت، درباره کامپیوتر یکپارچه هم صدق می‌کند. بسیاری از مدل‌های قوی و حرفه‌ای از جمله بعضی از نمونه‌های آل این وان لنوو، انتخابی کم‌نظیر برای تجربه گیمینگ و بازی محسوب می‌شوند. پس با تصمیم‌گیری درست امکان‌پذیر خواهد بود.

عوامل تأثیرگذار در انتخاب آل این وان

با وجود اینکه تمام آل این وان ها دارای مزایای مهمی هستند اما نکاتی وجود دارند که با توجه کردن به آن‌ها می‌توان مدلی بهتر را انتخاب نمود.

  • ابعاد دلخواه و مورد نیاز برای هر شخص
  • برند سازنده و مدل
  • خصوصیات ویژه مثل صفحه لمسی و مالتی تاچ
  • امکانات سخت‌افزاری مثل نوع سی پی یو و گرافیک

نتیجه گیری پایانی در مورد آل این وان

ما در این مقاله تلاش کردیم بررسی کاملی در مورد آل این وان مانند بررسی موضوعاتی نظیر آل این وان چیست، مزایای استفاده از آل این وان چیست، آل این وان چه معایبی دارد و … داشته باشیم تا شما اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید. برای خرید آل این وان، مراجعه به فروشگاه های معتبر و مجاز اقدامی الزامی است تا بتوانید به بهترین محصول دسترسی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی تین سیس با سالها تجربه در زمینه خرید و فروش محصولاتی نظیر آل این وان، مینی کامپیوتر، تین کلاینت، زیروکلاینت و …، بهترین فروشگاه برای خرید آل این وان می‌باشد. در صورت تمایل برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر یا دریافت مشاوره می‌توانید به آسانی با شرکت تین سیس تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید